Gradinita Planeta Copiilor Chiajna - curriculum

Curriculum 3-6 ani

Curriculum-ul la decizia unitatii urmareste dezvoltarea permanenta si armonioasa a prescolarilor. Este aplicat tinand seama de resursele materiale, resursele umane de care dispune gradinita, interesele copiilor, propunerile parintilor, sugestiile cadrelor didactice.
In gradinita Planeta Copiilor Chiajna se deruleaza programe educationale si de parteneriate, consultatii, consiliere si activitati cu parintii si prescolarii. Parintii sunt implicati în situatii evaluative procesuale, coopereaza la analiza nivelului de performanta realizat, dar si natura dificultatilor de învatare si adaptare, elaborare de programe personalizate dupa caz in colaborare cu psihologul gradinitei.

CNIP este aplicat in Gradinita Planeta Copiilor Chiajna printr-un curriculum in care se îmbina idei ale pedagogiei traditionale autohtone cu ideile pedagogiilor alternative moderne din lume.

Situarea copilului în centrul organizarii procesului de predare-învatare-evaluare, constituie o viziune personala a gradinitei noastre ,care impune cautarea acelor solutii didactice care sa stimuleze performanta copilului cel putin la nivelul descris de potentialul sau.

Programul anual de studiu este structurat în jurul a 6 teme
• Cine sunt/suntem ?
• Cand, cum si de ce se întâmpla ?
• Cum este, a fost si va fi aici pe pamant ?
• Cum planificam/ organizam o activitate ?
• Cu ce si cum exprimam ceea ce simtim ?
• Ce si cum vreau sa fiu ?

Proiectarea tematica va fi realizata pe Metoda proiectelor la varste timpurii, intr-un an scolar
• grupele de nivel I (mica si mijlocie) se desfasoara un minim de 4-5 proiecte tematice.
• grupele de nivel II (mare si mare-pregatitoare) se deruleaza maxim 6 proiecte tematice.

Gradinita PLANETA COPIILOR CHIAJNA aplica un program zilnic:

1. Jocuri si activitati didactice alese
( etapa I: intalnirea de dimineata, rutine, tranzitii, gimnastica)
( etapa II: jocuri si activitati didactice alese/in curtea gradinite, jocuri de miscare, muzicale, distractive, sportive, etc)
2. Activitati de dezvoltare personala (activitati optionale, activitati recuperatorii si de relaxare)
3. Activitati pe domenii experientiale:
- domeniul limba si comunicare,
- domeniul stiinte (matematic si cunoastere),
- domeniul estetic si creativ (muzical si plastic),
- domeniul om si societate,
- domeniul psihomotric,
Oferta curriculara pentru anul 2014-2015 se desfasoara la nivelul fiecarei grupe (maxim 1 activitate pentru grupa mica si mijlocie si maxim 2 activitati pentru grupa mare).

Activitatile optionale demonstrative sunt inregistrate si prezentate parintilor in varianta DVD si link-uri.
A. Activitatile optionale desfasurate in cadrul celor doua ateliere „Atelierul de limbi straine” si „Atelierul micului artist”:
- Engleza, Germana
- chitara, pian, orga, arta vocala, pictura (desen, modelaj in lut, colaj, pictura pe sticla), teatru
B. Activitatile optionale desfasurate in cadrul „Clubul micului sportiv”:
- dans sportiv, karate, tenis, inot

Activitati extrascolare si extracurriculare:

1. Activitatile curriculare, extracurriculare si extrascolare sunt centrate în egala masura pe formarea capacitatilor intelectuale de baza, a atitudinilor si comportamentelor dezirabile la prescolari, calitatea acestor performante asigurându-se prin utilizarea preponderenta a metodelor interactive, participative precum si prin raportarea problematicii la experientele copiilor.
Activitatile extracurriculare propuse de Gradinita noastra satisfac nevoia de interactiune sociala, exersarea unor abilitati si cultivarea unor aptitudini individuale Educatoarele celor 5 grupe de copii si parintii sunt implicati în marcarea unor evenimente importante.
Fiecare grupa organizeaza activitati si actiuni dupa metoda proiectelor in maniera proprie.
Prin activitatile extracurriculare sportive satisfacem nevoia de joc si miscare ce este una din nevoile fundamentale ale copiilor, miscarea efectuata sub forma unor exercitii fizice de tip sportiv.
• vizionari spectacole teatru, teatru de papusi, spectacole de divertisment
• excursii tematice
• ateliere si activitati in aer liber
• activitati „outdoor”
• serbari ocazionale: aniversari si onomastici
• program educational de vara/iarna
• tabere/excursii de vara /iarna
• participare la concursuri educationale nationale si internationale pentru prescolari

2. In Gradinita Planeta Copiilor Chiajna se deruleaza:
• parteneriate si proiecte educationale nationale si internationale,
• expozitii,
• tabare tematice,
• excursii,
• concursuri si simpozioane,
• serbari si activitati demonstrative,
• vizionare de spectacole de teatru si de divertisment pentru copii

Evaluarea rezultatelor prescolare

Consecventa calitatii in educatie promovata de Gradinita noastra este in conformitate cu metodologia de evaluare si remarcata în rezultatele testarilor si evaluarilor:
• traditionale predictive, formative si sumative
• alternative pe baza de portofoliu, studiu de caz, observatii asupra comportamentului copiilor, etc
• acordarea de diplome de participare
• acordarea de premii

Formarea profesionala continua:
• activitatea comisiei metodice a profesorilor/educatoarelor se desfasoara dupa planul managerial
• cursuri de perfectionare universitare, postuniversitare de master,
• indrumarile metodice de specialitate,
• schimburi de experienta cu alte institutii de invatamant de stat si particular national si international.

Curriculum 2-3 ani

OFERTA EDUCATIONALA

Metodologia de aplicare a planului de învatamant in Gradinita Planeta Copiilor Chiajna pentru copiii cu varsta cuprinsa între 2-3 ani:

1. Forma de organizare a acestor activitati si jocuri este individual, perechi si în grup mic. Prin joc, copii au posibilitatea de a explora si experimenta - de cele mai multe ori fara a constientiza procesul de învatare.

2. Finalitatile urmarite pentru aceasta etapa de dezvoltare a copiilor 2-3 ani:
- dezvoltarea autonomiei personale, autoajutor si independenta, aparteneta la grup social,
- stimularea increderii in Sine descoperirea Sine-lui interactionând cu ceilalti,
- dezvoltarea miscarile largi si cele de manualitate, coordonarea ochi-mana,
- dezvoltarea cognitiva în plan perceptiv si al reprezentarilor despre mediul socio-afectiv, natural prin interactiune, explorare, experimentare (descoperirea cartilor, utilizarea obiectelor si materialelor, jocul în aer liber pe biciclete-trotineta, pe tobogane sau în locul special amenajat cu nisip.

3. Fiecare copil, din grupa pitici 2-3 ani, va avea un profil psihologic realizat de educatoare si psihologul gradinitei prin evaluarea initiala.
Cele doua educatoare ale grupei monitorizeaza progresele copiilor pe baza evaluarilor periodice.

4. Dotarea grupei pitici 2-3 ani cuprinde numeroase jucarii /jocuri/ carti, alese cu grija specific particularitatilor de vârsta si nevoilor anteprescolarilor, care sustin dezvotarea si învatarea copiilor mici.

5. Personalul didactic si auxiliar de la grupa pitici 2-3 ani: 2 educatoare, o ingrijtoare, asistent medical pe durata 7.30-15.30, medic saptamanal.

6. Orientarile tematice si de continut urmarite in cadrul grupei pitici 2-3 ani

La aceasta grupa de varsta 2-3 ani se urmareste:

Semestrul I acomodarea copilului cu un grup de copii, adaptarea lui la rutina gradinitei si stimularea dezvoltarii sale fizice.

Se stie ca la aceasta varsta dupa descoperirea mersului, copilul exploreaza mediul inconjurator, obtinand astfel informative.
-la grupa 2-3 ani, mediul in care copiii isi desfasoara activitatea este extrem de stimulativ, cu multa culoare, display-uri de diferite texturi si forme, jucarii pe care le pot trage sau impinge, primele puzzle-uri, jucarii logice, primele creioane si carioca etc.
Copiii au posibilitatea de a face propriile descoperiri , iar in alte moment sunt “condusi” de catre educator catre acestea, cu scopuri bine-definite.
-dupa 2 ani si jumatate se urmareste dezvoltarea limbajului prin activitati zilnice de “citit imagini/rasfoit”, cantecele, jocuri de grup etc.

Semestrul II apartine copiilor care arata “semne de independenta”, care incep a-si demonstra talentele in a folosi unul sau doua cuvinte pentru a-si exprima cererile, mult mai increzatori in fortele proprii, dornici de a continua descoperirea varstei precedente:
-in aceasta etapa se pune accent pe dezvolatrea musculaturii mici a mainii, „priza la obiect” coordonare oculomotorie si lateralitate prin activitati specifice, a limbajului, pentru care se introduce si jocul imaginar, crearea de noi posibilitati pentru tot ce inseamna descoperire prin folosirea corpului propriu, mult mai bine dezvoltat la aceasta varsta.
-grupul de copii reprezinta o atracie la aceasta varsta, apar prieteniile dar si primele dorinte de a “controla” universul in care se desfasoara.
-este grupa de varsta la care jocul devine mult mai variat si incepe a fi mult mai coordonat de catre educator decat la varsta precedenta.
-fiecare grupa are spatiul sau, cu o dotare specifica varstei, aceasta fiind conceputa spre a ajuta copilul sa invete prin joaca intr-o modalitate structurata, dar in acelasi timp distractiva.

7. „O zi normala la grupa pitici 2-3 ani include un program personalizat în conformitate cu CNIP” .




photo mariage dj nunta virtual tour 360 filmare drona DJ - sonorizari salon nunti print fotografii focuri de artificii albume foto nunti fotograf nunta filmari nunta foc de artificii preturi albume scolare filmari nunta terenuri squash Bucuresti contabil, audit loc aniversari rochie seara